.:: O ŠKOLE ::. Späť na hlavnú stránku

          

Plán práce na rok 2015-2016

Školský poriadok Základná škola

Školský poriadok Materská škola

                "Škola s úsmevom"

    Základná škola s materskou školou, Ulica bratrícka 355/19, Lučenec bola založená pred viac ako 100 rokmi. Nová budova školy, do ktorej sa žiaci presťahovali 4.septembra 1978, je umiestnená na okraji mesta v krásnom, tichom prostredí plnom zelene. Súčasťou areálu školy sú aj ihriská a športoviská, i park s kvetinovou záhradou. Budova školy je priestranná. Žiaci v nej majú dostatočný priestor nielen na vyučovanie, ale aj na záujmovú činnosť.
Základnú školu navštevujú žiaci mladšieho školského veku, t.j. 1. – 4. ročník a súčasťou je aj materská škola. Od 1. septembra 2003 má škola právnu subjektivitu.

Poslanie školy:

 ,, Škola plná šťastných, spokojných detí s úsmevom na tvári, ktoré sa učia preto, že chcú, lebo učenie je zábava.“

    V našej škole vytvárame pracovnú atmosféru plnú dôvery, porozumenia, ktorá žiakov zbavuje strachu a pochybností o sebe. Šťastné deti a spokojní rodičia – to je náš cieľ. Nech je naša škola nielen miestom, kde deti získavajú vedomosti, učia sa prvé písmenká, ale nech je aj prostredím, ktoré bude formovať ich vnútro, nazeranie na život, na svet a seba v ňom.

    1. Pedagogický princíp školy

    Našim cieľom je posilniť úlohu a motiváciu učiteľov, ich profesijný a odborný rast, podporovať talenty, osobnosť a záujmy každého žiaka, skvalitniť spoluprácu s rodičmi, verejnosťou a inými školami. Zaviesť nové formy a metódy práce a  viesť žiakov k tvorivému a kritickému mysleniu, naučiť ich tímovo pracovať, vzájomne sa rešpektovať a viesť ich k zodpovednosti a samostatnosti. Našim hlavným princípom bude, aby každý žiak v škole zažil úspech.

    2. Zameranie školy a stupeň vzdelania

    Na základe analýz SWOT a požiadaviek rodičov a žiakov sa budeme zameriavať na posilnenie environmentálneho povedomia žiakov, výuku cudzieho jazyka a získanie kompetencií žiakov v oblasti IKT nie len na vyučovacích hodinách, ale aj v mimoškolských aktivitách.

Absolvovaním štvrtého ročníka žiaci získajú stupeň vzdelania: ISCED 1.

 

    3. Profil absolventa školy

Absolvent našej školy bude schopný:

- vytvárať dobré medziľudské vzťahy,

- svojím vystupovaním bude robiť dobré meno škole,

- vedieť uzatvárať kompromisy,

- vyhľadávať, hodnotiť a využívať pri učení rôzne zdroje informácií,

- osvojiť si metódy štúdia a práce s informáciami,

- schopný starať sa o svoje fyzické i psychické zdravie,

- vnímať umenie, snažiť sa porozumieť mu a chrániť umelecké prejavy.

 

    4. Pedagogické stratégie

    Pri určovaní pedagogických stratégií sa budeme zameriavať na to, ako môžeme rozvíjať kľúčové kompetencie žiaka.

    • podporujeme výučbu pomocou didaktickej techniky
    • uskutočňujeme rôzne formy vyučovania – integrované, individuálne, skupinové, v učebniach, vyučovacie bloky, športové aktivity, exkurzie, výlety, školy v prírode
    • podporujeme prezentáciu a obhajobu výstupov žiakov, dôraz kladieme na samostatnosť a zodpovednosť žiaka za učenie

    5. Škola ako životný priestor

          Aby sa žiaci na našej škole cítili čo najpríjemnejšie, kladieme dôraz na upravené a estetické prostredie tried, školy, školského dvora, chodieb.
      Priestorové podmienky sú s ohľadom na počet žiakov a vzdelávací program veľmi dobré. Triedy sú funkčne vybavené, umožňujú realizovať vzdelávací program a žiakom cez prestávky relaxovať na koberci. Škola má k dispozícii telocvičňu, školskú jedáleň, šatne, kabinet pre učebné pomôcky, kabinet ŠKD, herňu, počítačovú učebňu, školské ihriská.


    Správa o výchovno vzdelávacej činnosti 2017-2018

    Správa o výchovno vzdelávacej činnosti 2013-2014

    Správa o výchovno vzdelávacej činnosti 2012-2013

    Správa o výchovno vzdelávacej činnosti 2011-2012

    Správa o výchovno vzdelávacej činnosti 2010-2011

    Správa o výchovno vzdelávacej činnosti 2008-2009

    Správa o výchovno vzdelávacej činnosti 2007-2008

    Správa o výchovno vzdelávacej činnosti 2006-2007

    Správa o výchovno vzdelávacej činnosti 2005-2006


    Komplexná inšpekcia č. 6117/2001-2002